هنر و گرافیک

مقاله و تحقیق و پایان نامه رشته هنر و گرافیک

هنر و گرافیک

مقاله و تحقیق و پایان نامه رشته هنر و گرافیک

مقاله رسانه

مقاله رسانه

این مقاله به بررسی تاثیرات رسانه بر فرهنگ می‌پردازد.
این عوامل توانسته اکثریت مردم را جذب خود کرده و بیننی ان زیادی را به خود اختصاص دهی، که از طریق آن تبادلات فرهنگی و مراودات بین المللیرا تسهیل کرده است.
در پایان مرحله سوم، با کسب اجماع نخبگان در مورد مولفه‏‌‌های پژوهش، الگوی نهایی پژوهش ارایه گردید.
بررسی تاثیرات رسانه بر فرهنگ سازی، ابتدا به تبیین لایه‏‌‌های شش گانه فرهنگ شامل: باورها، ارزش‏‌ها و هنجارها( به عنوان هسته فرهنگ) و نماد‏‌ها و اسطوره ها، آیین‏‌ها و آداب و رسوم، و فناوری ها، مهارت‏‌ها و نوآوری‏‌ها( به عنوان پوسته فرهنگ) می‌پردازد.
سپس با واکاوی مفهومی فرهنگ سازی مشتمل بر فرهنگ پذیری( به معنای تاثیرگذاری بر هسته و پوسته فرهنگ) و فرهنگ گرایی( به معنای تاثیرگذاری بر پوسته فرهنگ) و با بهره گیری از نظریه‏‌‌های ارتباطی، به تجزیه و تحلیل تاثیرات فرهنگی رسانه‏‌ها در عرصه‏‌‌های اندیشه پردازی، ارزش گذاری، هنجار سازی، نماد سازی، جامعه پذیری، الگوسازی و نوآوری رفتاری مبادرت می‌ورزد و این فرضیه را مورد آزمون قرار می‌دهد که رسانه‏‌ها در عرصه هسته فرهنگ از توان تعلیمی و تثبیتی در زمینه فرهنگ پذیری برخوردارند و در مورد پوسته فرهنگ دارای توان تغییر رفتارها و الگوهای اجتماعی در جهت فرهنگ گرایی هستند.
نگارنده در پایان، استلزامات چشم انداز مثبت فعالیت‏‌‌های رسانه‌ای در عرصه فرهنگ سازی را خاطرنشان می‌سازدرایه شناختی نسبت به فرهنگ ورسانه‏‌ها وارایه تعاریف مربوط به رسانه وفرهنگ پرداخته می‌شود.
رابطه متقابل فرهنگ و رسانه ریشه درتاریخ بشرداردبه گونه‌ای که می‌توان گفت:فرهنگ ورسانه دوهمزادبشروازمقتضیات زندگی اجتماعی انسان بوده وهستنددرطول تاریخ انسان برای انتقال پیام خود، رسانه‏‌ها رابه کارگرفته وفرهنگ خودرانیزباآن گسترش داده است وبرای ارتباط باهمنوعان خوداززبان که دستگاه پیچیده ارتباطی اس ت کمک می‌گیردواین زبان خودرادراشکال مختلفی ازابتدایی تاپیچیده ( ازسکوت وصحبت معمولی وایما واشاره گرفته تاروشن آتش وپدیدآوردن دردوسرانجام اینترنت) نشان می‌دهد.
به عبارتی این فرهنگ است که زمینه اصلی ارتباط رافراهم می‌کند.
فرهنگ ورسانه درارتباطی ودرتاثیردیالکتیکی ومتقابل، ترکیبی به نام انسان اجتماعی راشکل می‌دهندکه به کنش ارتباطی بادیگران می‌پردازد .
انقلاب ارتباطات دردنیای جدیدمولدتحولات فرهنگی نیزبوده ورسانه به همراه خود، فرهنگ جدیدی راتولیدنموده است.
این فرهنگ خاص، پویا، تداومی وکاملاجدیدبوده وباعث همگرایی فرهنگی شده است.

منبع : مقاله رسانه

پیش بینی نرخ ارز

پیش بینی نرخ ارز

پیش‎بینی روند آتی نرخ ارز به عنوان یکی از پر اهمیت‎ترین و تاثیرگذارترین متغیرهای اقتصاد کلان، همواره مورد توجه بسیاری از پژوهش‎گران بوده است.
در این مقاله به منظور مدل‎سازی و پیش‎بینی روند سری زمانی نرخ ارز در بازار رسمی ارز ایران مدل‎های معادلات دیفرانسیل تصادفی حرکت برآونی ژیومتری و انتشار- پرش مرتن به کارگرفته شده‎ است.
نتایج پژوهش حاکی از آن است که مدل‎های پیشنهادی در این مقاله، دارای عملکرد بهتری نسبت به مدل ARIMA در پیش‎بینی داخل و خارج از نمونه‎ی نرخ ارز براساس معیار RMSE می‎باشند.
با ملتهب شدن شرایط اقتصادی کشور بدلیل تحریم‌های بین‌المللی، تبدیل دارایی‌ها به دارایی‌هایی با قدرت نقدشوندگی بالا به منظور جلوگیری از کاهش ارزش پول منجر به افزایش تقاضای بخش خصوصی برای ارز در بازار داخلی گردید.
این افزایش تقاضا در نهایت افزایشی فراتر از حد انتظار برای ارز را بوجود آورد که نتیجه سیاست‌ها و اقدامات بین‌الملل، دولت و بخش خصوصی بوده است.
در پی رویدادهای اخیر، کارشناسان وسیاستگزاران مایلند، آثار عدم تعادل در بازار ارز را بر متغیرهای اصلی اقتصادی بدانند.
در این مطالعه به بررسی اثرات افزایش نرخ ارز بر رشد اقتصادی بخش‌های عمده اقتصاد ایران در قالب یک الگوی اقتصادسنجی کلان ساختاری کوچک مقیاس که به روش نوین همجمعی برآورد شده است، می‌پردازیم.
نتایج نشان می‌دهد، شوک ارزی مثبت، تولید واقعی در چهار بخش اصلی اقتصاد را مختل می‌کند و منجر به کاهش در میزان تولید در این چهار بخش اصلی می‌شود.
همچنین، نرخ رشد تولید در همه‌ی بخش‌های عمده‌ی اقتصاد، دچار تنزل می‌‌گردد و پس از رسیدن به حداقل خود دوباره روند صعودی به خود می‌گیرند.
یکی از روش‏‌‌های جایگزین، شبکه‏‌‌های عصبی مصنوعی است که در برخی از موارد توانایی بالقوه خوبی برای پیش بینی سری‏‌‌های زمانی از خود نشان داده اند.
در این مقاله، پس از مرور پژوهش‏‌‌های انجام شده در مورد توانایی پیش بینی مدل‏‌‌های خود توضیح جمعی میانگین متحرک( ARIMA) و شبکه‏‌‌های عصبی مصنوعی( ANN) به مقایسه این دو روش برای پیش بینی نرخ روزانه ارز در دوره مارس ۲۰۰۶ تا فوریه ۲۰۰۹ پرداخته شده است.
نتایج تحقیق نشان داده است که روش شبکه‏‌‌های عصبی تخمین‏‌‌های بهتری نسبت به روش ARIMA ارایه می‌کند.
در این پژوهش، از ابزارهای محاسباتی نرم افزار MATLAB و داده‏‌‌های اقتصادی ایران استفاده شده است.

منبع : مقاله پیش بینی نرخ ارز

هوش سازمانی

هوش سازمانی

هدف از این پژوهش، بررسی ارتباط بین هوش با یادگیری سازمانی در اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بود.
نتیجه گیری: نتایج بدست آمده از این تحقیق نشان می‌دهد که توسعه ابعاد هوش سازمانی در سازمان‏‌ها قدرت یادگیری سازمانی را افزایش خواهد داد.
واکنش موفق این سازمان‏‌ها در محیط به شدت پویا و خصمانه تجاری امروز بستگی به توانایی تهیه اطلاعات لازم و یافتن راه حل در حد کفایت برای این مسایل بستگی دارد.
هدف این مقاله این است که ضمن توضیح مفهوم هوش سازمانی، مفاهیم هوش سازمانی و یادگیری سازمانی به عنوان ابزارهایی قدرتمند در مدیریت شرکت‏‌ها و سازمان‏‌‌های دانش محور بپردازدیکی از بزرگ‌ترین چالش‏‌‌های مدیریت امروز چگونگی ایجاد نسل‏‌‌های جدیدی از سازمان‏‌‌های هوشمند است این پژوهش به بررسی رابطه بین هوش سازمانی و خلاقیت کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان گلستان است.
روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی است.
ابزار مورد استفاده در این پژوهش دو پرسشنامه استاندارد هوش سازمانی و خلاقیت بوده است.
نتایج پژوهش ارتباط مثبت و معنی دار هوش سازمانی و مولفه‌هایش با خلاقیت را تایید نمودند.
در عصر اطلاعات قدرت ذهن، بر قدرت بازو برتری یافته است.
با وجود شرایط نامطمین، پیچیده و پویای امروزی، بهره گیری از هوش سازمانی و توجه به فرآیند یادگیری در سازمان می‌تواند قدرت رقابت پذیری یک سازمان را افزایش دهد.
در این مقاله به بررسی تاثیر هوش سازمانی بر یادگیری سازمانی پرداخته شده است.
شیوه انجام پژوهش از نوع توصیفی و همبستگی است.
کارکنان مجتمع پزشکی و‏‌ام آرآی شیراز به عنوان جامعه آماری و تعداد ۲۶١ نفر از آنان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند.
برای گردآوری داده‏‌ها از پرسش نامه‏‌‌های استاندارد هوش سازمانی و یادگیری سازمانی استفاده شده است.
پژوهش به روش مدل سازی معادلات ساختاری انجام شده و تجزیه و تحلیل داده‏‌ها با استفاده از نرم افزارهای SPSS و AMOS صورت گرفته است.
نتایج پژوهش نشان داد که تاثیر هوش سازمانی بر یادگیری سازمانی، مثبت و معنادار است

منبع : مقاله هوش سازمانی